
Coaching in het onderwijs: vertrouwen, verbinding & groei.
Praktijk Orinda kan ondersteuning bieden aan leerkrachten, ouders en kinderen, zodat zij vanuit vertrouwen en verbinding hun volledige potentieel kunnen bereiken. In het onderwijs is het essentieel om niet alleen naar gedrag te kijken, maar ook de onderliggende oorzaken en behoeften te begrijpen. Als coach kan ik leerkrachten helpen om verder te kijken dan het gedrag van kinderen en om van uit een trauma-sensitieve benadering ‘les te geven’. Dit stelt hen in staat om met meer rust en begrip voor elke leerling aanwezig te zijn, ongeacht hun achtergrond of ervaringen.
Met mijn ervaring als leerkracht kan ik (startende) leerkrachten begeleiden in zowel pedagogisch als didactisch handelen. Ik kan hen helpen om zelfvertrouwen op te bouwen in hun rol, zodat zij niet alleen effectief lesgeven, maar ook een veilige en ondersteunende leeromgeving creëren. Daarnaast bied ik begeleiding in het ontwikkelen van een positieve, gezonde relatie met hun leerlingen, zodat er ruimte is voor groei, zowel op sociaal-emotioneel als academisch vlak.
Naast het coachen van leerkrachten ben ik ook inzetbaar voor coaching van kinderen en ouders. Ik geloof in de kracht van verbinding en wil graag samenwerken met ouders en leerkrachten om ervoor te zorgen dat er een gezamenlijke aanpak is die het welzijn van het kind bevordert. Door de communicatie en samenwerking tussen ouders en leerkrachten te versterken, ontstaat er een netwerk van steun voor het kind, zowel thuis als op school.
Of je nu als leerkracht ondersteuning zoekt in je pedagogisch handelen, als directie het beste wil voor je team en (startende) leerkrachten en / of meer verbinding wil met ouders. Je de kinderen op jouw school een coach gunt die ze helpt bij hun sociale uitdagingen? Ik denk graag met je mee op welke manier ik iets voor je kan betekenen. Samen kunnen we ervoor zorgen we dat kinderen, ouders en leerkrachten zich gezien, gehoord en ondersteund voelen, zodat ze
‘met open hart, vanuit verbinding en bewustzijn, kunnen leren te vertrouwen op hun eigen kracht.‘